Nowy terminal kolejowy w BCT Gdynia

Nowy terminal kolejowy w BCT Gdynia

Nowy terminal kolejowy w BCT Gdynia

Nowy terminal kolejowy w BCT Gdynia
Budowa nowego terminala kolejowego w BCT Gdynia

Inwestycje w naszych portach cały czas idą do przodu, czego najlepszym przykładem jest oddanie do użytkowania nowego kolejowego terminala w porcie w Gdyni. Ten największy w dotychczasowej historii tego miejsca projekt rozpoczął się przed trzema laty i miał obejmować modernizację i przebudowę całego terminala dla pociągów. Został on wykonany przy udziale Zarządu Morskiego Portu, a prace dotyczyły przede wszystkim modernizacji i rozbudowy infrastruktury torowej w tym miejscu. Bardzo duże znaczenie w całej tej inwestycji miało uzyskanie dofinansowania. Władze portu otrzymały środki z jednego z funduszy europejskich, przez co można było zakupić dwie zupełnie nowe urządzenia do kompleksowego obsługiwania wagonów kolejowych. Przez to, że zostały one zakupione aktualne możliwości przeładunkowe mogą być na poziomie pół miliona typowych kontenerów rocznie, co dostarcza znacznie większych możliwości rozwoju i współpracy z kontrahentami zagranicznymi i krajowymi. Otwarcie tego terminala ma też bardzo duże znaczenie dla wzrostu coraz chętniej wykorzystywanego wśród naszych przewoźników transportu o charakterze intermodalnym.

Szef Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w swoich wypowiedziach mocno podkreśla zwiększające się znaczenie intermodalnego transportu i wyraża swoje zadowolenie, że dzięki poczynionym inwestycjom Gdynia zyskała dużą konkurencyjność pośród reszty portów w tym rejonie. Jednocześnie podkreśla rolę właściwej współpracy między zarządem portu a jego firmą, dzięki zawartym wcześniej porozumieniach w pełni się udało rozplanować i do końca zrealizować budowę. Bardzo ważnym elementem całego projektu są wspominane powyżej suwnice, które służą do załadunku kontenerów. Wyprodukowane one zostały przez firmę Kocks Krane i mogą pracować z wydajnością powyżej trzydziestu TEU na godzinę. Dzięki swojej szybkości oraz przebudowie torów kolejowych w porcie w ciągu doby terminal będzie obsługiwał do 24 pełnych pociągów. W ciągu całego roku daje to około pięćset tysięcy kontenerów, co jest świetnym wynikiem, dającym całkiem spore możliwości na rozwój. Planowane są następne inwestycje, na przykład doprowadzenie na teren terminala trakcji elektrycznej.
.