Duży spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w Gdyni

Duży spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w Gdyni

Spory spadek ilości obsługiwanych kontenerów w Gdyńskim Porcie

Duży spadek liczby obsłużonych kontenerów w Gdyńskim PorciePort w Gdyni z uwagi na blisko z nim sąsiadujący port w Gdańsku nie ma łatwego zadania. Szczególnie że konkurent z sąsiedztwa naprawdę wysoko postawił poprzeczkę, w w minionych latach wiele zainwestował, i spowodowało to wszystko, że pewna grupa klientów zdecydowała się na zmianę. Taką sytuację doskonale pokazywać będą liczby. W ubiegłym roku w terminalu BCT przeładowano o 120 tysięcy mniej typowych kontenerów w porównaniu z rokiem poprzednim, co daje w rezultacie 25-procentowy spadek. Spore spadki odnotował także drugi terminal w Gdyni, z kolei w nim było to w okolicach dwunastu procent. Widać więc świetnie, że Gdynia jak na razie została trochę w tyle w porównaniu z sąsiadującym Gdańskiem. Podczas ubiegłych dwunastu miesięcy kilku dużych, światowych graczy zaczęło współpracować z DCT, także nowi przewoźnicy którzy rozpoczynają wysyłki kontenerów w nasz region Europy wybierają raczej Gdańsk. Wiadomo, że konkurencja jest ważną rzeczą, w szczególności jeśli porty są blisko oddalone, jednak pojawiają się już głosy o tym, że taka sytuacja nie jest zdrowa.

Spore znaczenie na aktualną sytuację Gdyńskiego portu mają spóźnione projekty umożliwiające obsługę największych statków. W chwili obecnej nie został bowiem pogłębiony kanał, przez co niewykonalne jest przyjmowanie kontenerowców o największej ładowności, mimo że infrastruktura portowa może na to pozwolić. To była jedna z głównych przyczyn przejścia grupy największych armatorów do Gdańska, gdyż ich jednostki po prostu nie mogły wpłynąć do terminala ze względu na zbyt płytkie trasy. Poza tym na taki stan rzeczy nałożyło się załamanie tranzytu do Rosji i spowolnienie chińskiej gospodarki, i w efekcie wyniki najlepsze nie były. Władze portu mają nadzieję, że przyszły rok przyniesie jednak znaczne odbicie. Udało się bowiem dokończyć kilka rozpoczętych kilka lat temu projektów, jakie przygotować mają terminale na bezpośrednie przyjmowanie statków oceanicznych. Znaczącemu powiększeniu i modernizacji uległo wyposażenie, znacznie unowocześniono też place składowe i zaprojektowano specjalistyczne oprogramowanie pomagające w zarządzaniu całym portem.