Kolejne rekordy jakie zostały pobite w porcie gdańskim w roku 2015

Kolejne rekordy jakie zostały pobite w porcie gdańskim w roku 2015

Kolejne rekordy jakie zostały pobite w porcie gdańskim w roku 2015

Kolejne rekordy jakie zostały pobite w porcie gdańskim w roku 2015
Kolejne rekordy jakie zostały pobite w gdańskim porcie w roku 2015

Miniony rok był był dla Gdańskiego Portu wyśmienity, doskonale zresztą pokazują to liczby. 36 milionów ton rozładowanych towarów, ponad 10 procent wzrostów obrotów i liczne inwestycje o łącznej wartości blisko miliarda świetnie obrazują, jak to wszystko się przedstawiało w ubiegłych miesiącach. Przede wszystkim poprzedni rok był rokiem inwestycji o dużych charakterze. Przykładowo zakończony został pierwszy etap programu związanego z rozbudową nabrzeży, łączący się ze zwiększeniem głębokości toru wodnego. Spore inwestycje zostały poczynione w obszarze paliw. Sukcesem skończył się początkowy z etapów naftowego terminala PERM, a także zmodernizowano Terminal Paliw Płynnych, dokładając tam zaawansowane wyposażenie mające obsługiwać naftowych produktów. Nie zapomniano również o kontenerach, tu także różnorakie inwestycje poprawiły znacząco codzienną pracę z nimi. W minionym roku zaczęta została poważna rozbudowa terminala kontenerowego, a także zmodernizowano terminal intermodalny na Nabrzeżu Szczecińskim. Dodatkowo zrealizowano szereg mniejszych prac i projektów, które mają jednak znaczący wpływ na bezpieczeństwo i jakość obsługi przeładunków.

A tych przeładunków w ubiegłym roku była w Porcie Gdańskim ilość rekordowa, bowiem prawie 36 milionów ton. Najważniejszą ich część, bo prawie 15 milionów ton to były paliwa płynne, dało to aż 20-procentowy wzrost w porównaniu z latami ubiegłymi. Bardzo dobre wyniki zanotowano także jeśli chodzi o drobnicę, pomimo tego że panowało światowe spowolnienie, to w porcie Gdańskim nie było to zupełnie odczuwalne. Prawie 12 milionów i wzrost w wysokości pięciu procent w porównaniu z rokiem 2014 to również wskaźniki, duże powody do radości. Pomimo że spadła liczna samych kontenerów, to jednak znacznie się zwiększył ich tonaż, i stąd tak dobre wyniki w tym segmencie. Z kolei największe chyba wzrosty pojawiły się przy przeładunku węgla, w porównaniu z rokiem wcześnie jego ilość została zwiększona o ponad trzydzieści procent. Za to niezbyt duże spadki pojawiły się w przeładunkach zbóż, głównie z tego powodu, że pozostałe porty poszły również w tę stronę.
.