Najnowsze plany na port kontenerowy

Najnowsze plany na port kontenerowy

Najnowsze plany na port kontenerowy

Mimo że aktualnie na światowych rynkach panuje spory kryzys związany z transportem kontenerów, to następne porty w naszym kraju poważnie rozważają rozpoczęcie inwestycji w tym kierunku. Jako wzór do naśladowania można tu wymienić gdański port DTC, jaki pomimo istniejącego kryzysu znacznie powiększył w minionym roku ogólną wagę obsłużonych towarów drobnicowych, i ma w planach kolejne wielomilionowe inwestycje aby poprawić obsługę. Wszystko wskazuje na to, że na budowę kontenerowego portu bardzo dużą ochotę ma Świnoujście. Być może jest to pójście za ciosem, bo przecież bliska końca jest tam ogromna inwestycja obejmująca terminal gazu, tak czy inaczej już w październiku ubiegłego roku zaczęto poszukiwać partnera, który chciałby poczynić inwestycje w samą budowę a następnie zaczął zarządzać uruchomionym terminalem. Póki co są to tylko pierwsze plany, portowe władze na razie nic nie komentują w tej sprawie. Ale działania, które zostały poczynione, to znaczy rozpoczęcie poszukiwań inwestora świadczą wyraźnie o tym, że do projektu tego w Świnoujściu podchodzi się naprawdę poważnie.Najnowsze plany na port kontenerowyWszystko wskazuje na to, że nowy terminal powstanie na wschodzie od nowego falochronu. Na dzień dzisiejszy jest tam miejska plaża, lecz jeśli projekt ruszy to trzeba ją będzie wyłączyć z turystyki. Tak jak było już wspominane, władze portu na razie odmawiają jakichkolwiek komentarzy , lecz w ZMPSiS już od dwóch lat trwają prace związane z planem budowy. Według miejscowych źródeł głównym inwestorem będzie koreańska lub chińska firma, a całość szacowana jest na więcej niż dwa dwa miliardy złotych. Jednak aby dało się wystartować z pracami, niezbędne będzie uzyskanie zgody Rady Miasta, oraz wykonanie planu zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu. Jeśli nie będzie z tym kłopotów i projekt będzie zaakceptowany, to po wystawieniu wszystkiego planowany jest przeładunek nawet milion kontenerów w ciągu roku, co będzie dawać około 800 tirów na dobę. A Świnoujście dołączy wtedy do zwiększającego się grona portów w naszym kraju, mających możliwość przeładunku standardowych kontenerów.