Otwarcie nowej kolejowej trasy do Portu w Gdańsku

Otwarcie nowej kolejowej trasy do Portu w Gdańsku

Otwarcie nowej kolejowej trasy do Portu w Gdańsku

Gdański Port zaczął się ostatnio rozwijać w wielu kierunkach, kolejne projekty powstają nie tylko na portowych obszarach, lecz obejmują też okoliczne rejony. W ostatnim czasie naprawdę sporo wysiłku lecz również środków włożono w modernizację i rozbudowę linii dochodzących na teren portu. Jest to całkowicie zrozumiałe, bowiem zwiększenie możliwości przeładunkowych powinno iść w parze z kompleksową obsługą dowozu kontenerów w głąb lądu – niedobór odpowiednich nitek kolejowych albo drogowych stanowić tutaj nie może wąskiego gardła. Z tego też powodu wiele inwestycji na terenie Gdańska już w ostatnim czasie ukończono, lecz wiele będzie także czekać na swoją kolejkę. W szczególności duży nacisk położony został na gruntowną modernizację kolejowych połączeń, które w związku z dynamicznym rozwojem portu po prostu zaczęły nie dawać rady. Stąd też między innymi wystartował projekt modernizacji trasy między Pruszczem Gdańskim a Gdańskiem, który obejmował roboty przy moście na Wiśle oraz przy linii kolejowej o dwóch torach, całość tej inwestycji została wyceniona na 370 milionów.

Otwarcie nowej kolejowej trasy do Portu w Gdańsku
Otwarcie nowej kolejowej trasy do Portu Gdańskiego

Pierwsze pociągi na nowo otwartej trasie zaczęły jeździć w dniu 21 stycznia, i mogą to robić aktualnie dużo szybciej niż wcześniej. Przed rozpoczęciem modernizacji składy mogły jeździć z maksymalną prędkością 20 km/h, aktualnie jest to więcej o pięć razy. Przy okazji prac poprawiono także transport rzeką która przepływa pod mostem. Przez odpowiednie podniesienie konstrukcji aktualnie pod mostem przepływać mogą znacznie dłuższe jednostki. Obecnie możliwe będzie umieszczenie nawet trzech poziomów kontenerów na pokładzie barki, co dużo może usprawnić żeglowanie na tym właśnie szlaku. W celu poprawy bezpieczeństwa most został również dobrze oświetlony. Opisywana rozbudowa ma ogromne znaczenie dla rozwoju regionu. Oddana całkiem niedawno do użytku trasa 226 sporo zwiększy możliwości przepustowe pomiędzy Pruszczem Gdańskim a Portem kilka razy, a dodatkowo pozwoli na wjechanie znacznie większych składów niż do tej pory. I wszystko wskazuje na to, że nie skończy się na tym, bo w planach są kolejne inwestycje które mają jeszcze bardziej poprawić stan infrastruktury w tamtym regionie.
.