Statki Hamburg Sud w porcie gdańskim

Statki Hamburg Sud w porcie gdańskim

Statki Hamburg Sud w porcie gdańskim

Ostatnie kilka tygodni mocno obfitują w informacje o nowych partnerach, którzy rozpoczęli wymianę handlową z portem w Gdańsku. Szeroko komentowane w branży było rozpoczęcie początkiem sierpnia obsługi jednostek kontenerowych z aliansu G6, jaki obecnie jest jednym z największych graczy na takim rynku. Gdański port stał się kolejnym przystankiem obejmującej najważniejsze porty trasy, na morzach Europy jednostki tej grupy mają postój w Southampton, Rotterdamie i Hamburgu. Jednostki będą póki co zawijać do Gdańska raz na tydzień, co zapewni systematyczny dopływ dużej ilości jednostek kontenerowych do obsłużenia. Te najnowsze kontrakty będą przede wszystkim wynikać z wieloletniej pracy portowych i miejskich władz. Systematyczna poprawa procedur, unowocześnienie wyposażenia i infrastruktury sprawiają, że obecnie port w Gdańsku stał się jednym z większych portów na Morzu Bałtyckim, umożliwiając obsługę najdłuższych nawet największych nawet statków. Z takich też powodów najwięksi armatorzy z branży transportowej to doskonale widzą i coraz częściej decydują się na nawiązanie współpracy.

Statki Hamburg Sud w porcie gdańskim
Linia Hamburg Sud w gdańskim porcie

Jedną z sześciu nowych firm w Gdańsku jest również kontenerowa linia z Niemiec Hamburg Sud. Przewoźnik ten ma długoletnią tradycję, posiadając około 250 przedstawicielstw w dużej części portów stał się dość dużym graczem na rynku przewozów. Pierwsze jednostki kontenerowe tego armatora z Niemiec obsłużono w drugiej połowie lipca, i rejs ten otworzył dłuższą współpracę. Na razie planowane są połączenia co tydzień, kontenerowce wypływać będą z portów w Bremerhaven i Hamburgu. Póki co ten armator nie planuje likwidować połączeń z Gdynią, ale dla gdańskiego portu jest to z całą pewnością spory marketingowy sukces, który ma na celu zachęcenie do współpracy kolejnych armatorów. Jak powiedział przed kilkoma dniami Dominik Landa, pełniący stanowisko Dyrektora Handlowego w porcie Gdańskim, stało się to rezultatem dopracowanej oferty DCT Gdańsk, a także paru lat ciężkiej pracy nad zbudowaniem silnej marki. Efekty tej pracy są widoczne coraz jaskrawiej, w szczególności pod postacią nowo pojawiających się przewoźników, którzy decydują się obsługiwać kontenery właśnie w tym porcie.