Nowiuteńkie suwnice już w drodze do BCT

Nowiuteńkie suwnice już w drodze do BCT

Nowiuteńkie suwnice już w drodze do BCT .

Już niezadługo w BCT pojawią się kolejne nowe suwnice nabrzeżowe (STS). Urządzenia są transportowane statkiem Zhen Hua 27, który dopłynie do Gdyni w okolicach 25 czerwca.Innowacyjne suwnice będą identycznymi rodzajami, jak te, jakie terminal zakupił w styczniu bieżącego roku. Opisuje je rozciągłość wielkości 48 metrów rachując od nabrzeża do ściany statku. Umożliwi to Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu obsługę jednostek o 19 poziomach kontenerów na pokładzie.
Nowiuteńkie suwnice już w drodze do BCT
Znamionuje to, że stanowimy gotowość do przeładunku kontenerowców o rozmiarów do 14 tys. TEU – mówi Michał Kużajczyk, rzecznik prasowy Bałtyckiego Terminala Kontenerowego. Zakup pionierskich suwnic stanowi cześć programu inwestycyjnego o liczbie ponad 200 milionów złotych, z których jakich znaczną częścią są to środki Unii Europejskiej. Inwestycje i zakupy sprzętu pozwolą na spotęgowanie możliwości przeładunkowej BCT o połowę.Równocześnie, razem z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, wykonywana jest unowocześnienie terminala kolejowego BCT obejmująca m.in. przedłużenie istniejących torów, co zezwoli na symultaniczną obsługiwanie do trzech zespołów całopociągowych. Stanowi to o tyle ważne, że od kilku lat zaobserwować można narastający udział przeładunków kolejowych w całościowej liczbie operacji prowadzonych w BCT – utrzymuje się on na poziomie przeszło 35 proc, nierzadko przekraczając 40 proc..Na początku marca włączono także system informatyczny EDI, jaki pozwala na przyspieszenie obiegu informacji między terminalem a jego petentami. Implementowany jest także struktura pozycjonowania kontenerów, co pozwoli na podniesienie prędkości przeładunków.

Te wszystkie inwestycje umożliwiają nam prędzej obsługiwać kontenerowce . Dzięki temu swobodniej będzie nam zdobywać nowych kontrahentów. Jesteśmy także przygotowani na dalsze przemiany na rynku, w tym obsługę coraz większych jednostek. W ciągu 2-3 lat ukończone będą inwestycje nasze, jak i całego portu, by móc przyjąć takowe jednostki – mówi Michał Kużajczyk.

źródło: gospodarkamorska.pl